تاپ میکس گیم

  • 29 شهریور 1401
  • 0 نظر
  • admin

در دنیای فناوری اطلاعات، استفاده از مجازی‌سازی به‌شدت رو به افزایش است؛ زیرا این روش در کاهش هزینه‌ها و انرژی تأثیر بسزایی دارد. مجازی‌سازی روشی است برای اجرای سیستم‌ها و برنامه‌های چندگانه بر روی یک سرور قدرتمند تا از منابع آن نهایت استفاده را ببریم. مجازی‌سازی در بسیاری از زمینه‌های حوزه وب کاربرد دارد که معمول‌ترین آن سرور مجازی است.

سرور مجازی

یک سرور فیزیکی دارای ویژگی‌هایی مثل توان پردازشی، پهنای باند، حافظه رم و دیسک است. با استفاده از برنامه‌های مجازی‌سازی، می‌توان منابع سرور فیزیکی را به بخش‌های مختلفی تقسیم کرد. هرکدام از این بخش‌ها که سهم خاصی از منابع موجود در سرور فیزیکی دارند، یک سرور مجازی خواهند بود.

در حقیقت سرور مجازی (Virtual Private Server) که VPS نامیده می‌شود، حاصل تقسیم یک سرور فیزیکی قدرتمند به سرورهای کوچک‌تر است. هرکدام از این VPSها با بخش‌های خاصی از منابع سرور اصلی، به یک کاربر تخصیص می‌یابد. به همین دلیل، مدیریت سرور مجازی شبیه به مدیریت سرور اختصاصی است.

به‌عبارت‌دیگر چند سرور مجازی درون یک رایانه قدرتمند که سرور فیزیکی است، قرار می‌گیرند و کاربران هر سرور مجازی، به‌صورت اختصاصی و جداگانه و متناسب با نیازهای خود، از منابع سخت‌افزاری سرور اصلی بهره‌مند می‌شوند.

باید به این نکته اشاره کرد که هیچ تداخلی بین سرورهای مجازی ایجاد نمی‌شود و سرورهای مجازی کاملاً مستقل از هم عمل می‌کنند. درواقع سرور فیزیکی را می‌توان به یک مجتمع مسکونی تشبیه کرد و هرکدام از سرورهای مجازی را به ساختمان‌های موجود در آن. شما و همسایگانتان در یک مجتمع مسکونی (سرور فیزیکی) در کنار هم زندگی می‌کنید ولی هرکدام فضای اختصاصی و امن (سرور مجازی) خودتان را دارید.

انواع سرور مجازی

هنگام خرید VPS باید دقت داشته باشید که دیتاسنتر مربوط به سرور میزبان، کجا قرار دارد. بر این مبنا سرورهای مجازی به دو دسته‌ی سرورهای مجازی ایران و سرورهای مجازی خارج از ایران تقسیم می‌شوند.

دیتاسنترهایی که در کشورمان ایران قرار دارند، دارای پهنای باند بالا و امکانات بسیاری هستند. سرعت اتصال کاربران داخل ایران به سرورهای مجازی ایران خیلی بالاتر از سرورهای مجازی خارج از ایران است. همچنین خرید سرورهای مجازی از داخل ایران نیاز به پرداخت هزینه کمتری نسبت به سرورهای خارج از ایران دارد.

سرورهای مجازی ایران در صورت قطعی اینترنت جهانی، در دسترس هستند. همچنین به دلیل اینکه شرکت‌هایی که خدمات سرور مجازی ارائه می‌دهند همیشه در دسترس می‌باشند و ارتباط با آن‌ها به‌راحتی و در هر ساعت از شبانه‌روز انجام می‌پذیرد؛ انتخاب سرور مجازی داخل ایران گزینه مناسب‌تری خواهد بود.

سرور میزبان سرورهای مجازی خارج از ایران که در دیتاسنتر آن کشور قرار دارد، از کشورهای مثل آمریکا، هلند، آلمان، فرانسه و انگلیس قابل‌ارائه هستند. بااینکه سرورهای خارج از ایران پهنای باند و حجم ترافیک بالاتری نسبت به سرورهای ایران دارند؛ ولی برای کاربرانی که داخل ایران هستند، انتخاب سرورهای مجازی داخل ایران منطقی‌تر و به‌صرفه‌تر به نظر می‌رسد.

4 نکته برای انتخاب و خرید سرورهای مجازی

قبل از انتخاب سرور مجازی، بررسی عوامل مختلفی برای خرید آن ضروری به نظر می‌رسد.

  1. نوع سیستم‌عامل مورداستفاده در VPS

سیستم‌عامل‌های مورداستفاده در سرور مجازی معمولاً ویندوز و لینوکس هستند. با توجه به نیازتان، هرکدام از سیستم‌عامل‌های مدنظرتان را انتخاب کنید.

  1. مقدار منابع موردنیاز

فضای RAM و هارددیسک و قدرت CPU را بسته به نیاز خود و با توجه به کاری که قرار است انجام دهید، در نظر بگیرید تا متحمل پرداخت هزینه اضافی نشوید.

  1. خدمات پشتیبانی سرور مجازی

درصورتی‌که پشتیبانی آنلاین و 24 ساعته را از شرکت ارائه‌دهنده خدمات VPS انتظار دارید، حتماً به تعهدات آن شرکت توجه و اطمینان خاطر کسب کنید.

  1. موقعیت جغرافیایی

با توجه به شرایط مکانی خود و بررسی نیازهایتان، سرورهای مجازی داخل ایران و یا خارج از کشور را انتخاب کنید.

کاربردهای سرور مجازی

سرورهای مجازی کاربردهای مختلفی در حوزه‌های وسیعی دارند.

  • سرور وب

معمول‌ترین کاربرد سرور مجازی، استفاده از آن برای هاست وب‌سایت است. برای میزبانی از یک سایت با سرور مجازی، بایستی سیستم‌عامل و برنامه‌های وب سرور روی VPS نصب شده باشد.

  • فروشگاه

سرورهای مجازی برای فروشگاه‌های اینترنتی که اقلام زیاد و تعداد مشتری بالایی و تراکنش بسیار زیادی دارند، مناسب است.

  • سرور اپلیکیشن

امروزه استفاده از سرور مجازی برای میزبانی اپلیکیشن‌های تحت وب افزایش پیدا کرده است. انعطاف‌پذیری بالای VPS، این امکان را فراهم می‌کند که اپلیکیشن‌های تحت وب که بسیار متنوع بوده و نیاز به منابع خاصی برای اجرا دارند؛ به‌راحتی از این فضا استفاده کنند. همچنین از VPS می‌توان برای ایجاد یک پایگاه داده امن و با حجم بالا برای برنامه‌های کاربردی بهره برد.

  • سایت‌های اشتراک موزیک و ویدئو

این سرورها برای سایت‌هایی که فایل‌های صوتی و تصویری با حجم بالا به اشتراک می‌گذارند، کاربرد دارد.

  • سرور ایمیل

یکی دیگر از کاربردهای سرور مجازی، استفاده آن برای سرویس‌های ایمیل می‌باشد که از امنیت بالایی برخوردار است.

  • آموزشگاه مجازی

ایجاد یک سامانه برای آموزش‌های آنلاین، از دیگر کاربردهای سرورهای مجازی است.

  • ویدئوکنفرانس

می‌توان با استفاده از سرور مجازی یک ویدئوکنفرانس اختصاصی برای سازمان یا شرکت خود در نظر بگیرید.

  • سرویس‌های اشتراکی

برخی از سازمان‌ها و شرکت‌ها از برنامه‌های و سرویس‌های اشتراکی استفاده می‌کنند که شعب آن‌ها در نقاط مختلف به آن دسترسی دارند. در این موارد، انتخاب یک سرور مجازی بهترین گزینه است.

  • برنامه‌های مدیریتی و نظارتی

درصورتی‌که صاحب یک کسب‌وکار باشید که نیاز باشد محل کارتان را به‌صورت آنلاین و از فضایی دیگر مدیریت کنید؛ همچنین اگر نیاز به استفاده از دوربین‌های نظارتی داشته باشید، سرور مجازی انتخاب مناسبی است.

  • گیم سرور

یکی دیگر از کاربردهای سرور مجازی، ایجاد گیم سرور مخصوص بازی‌های کامپیوتری است. بیشتر مواقع به دلیل خرابی سرور اصلی بازی، امکان ادامه بازی به‌صورت Custom Game وجود ندارد. لذا مجبورید منتظر راه‌اندازی مجدد سرور بمانید. با نصب گیم سرور، بدون قطعی و داشتن لگ، با اطمینان خاطر بازی لذت‌بخشی خواهید داشت. نمونه‌هایی از سرورهای مجازی که خدمات گیم سرور را ارائه می‌دهند سرور کانتر، سرور سی اس گو و تیم اسپیک هستند.

سرور کانتر

بازی کانتر استریک (COUNTER STRIKE) یکی از محبوب‌ترین بازی‌های تحت شبکه محسوب می‌شود. این بازی طرفداران زیادی در ایران و در کل دنیا دارد. اگر مایلید بازی پرهیجانی بدون دغدغه قطعی داشته باشید، نیاز به نصب نسخه سرور این بازی دارید. با خرید سرور کانتر، یک سرور اختصاصی برای خودتان دارید، برای خود یک تیم اختصاصی تشکیل می‌دهید، بازیکنان مختلف را از سراسر دنیا به تیم خود دعوت می‌کنید، می‌توانید اکانت بفروشید و لذت این بازی جذاب و پرطرفدار را با دوستانتان تجربه کنید.

سرور CSGO

اگر در بازی کانتر استریک گلوبال آفنسیو حرفه‌ای باشید، حین بازی با خطاهای مختلفی با مضمون ناموفق بودن در سرور اختصاصی روبه‌رو شده‌اید. با خرید سرور CSGO از امکانات، سخت‌افزار و پلاگین‌های به‌روز این بازی به‌راحتی برخوردار می‌شوید. با خرید سرور سی اس گو شما بدون محدودیت می‌توانید ادمین اضافه کنید. همچنین حین بازی نقشه‌های خود را میزبانی کنید، حالت حواس‌پرتی برای رقبا ایجاد کنید و کنترل بیشتری بر بازی داشته باشید. با خرید سرور CSGO با پینگ عالی و بدون Var با آرامش به بازی خود ادامه دهید.

سرور تیم اسپیک

تیم اسپیک یک نرم‌افزار برای برقراری ارتباط صوتی (مکالمه) در بستر اینترنت است که این ارتباط بین دو یا چند نفر شکل می‌گیرد. Team Speak از محبوبیت بسیار زیادی بین گیمرها هنگام بازی‌های آنلاین برخوردار است؛ چراکه افرادی که روی سرور اینترنتی به‌صورت هم‌زمان مشغول به بازی می‌شوند، به کمک تیم اسپیک می‌توانند قبل و حین بازی، هماهنگی‌های لازم را انجام داده و سؤالات خود را با یکدیگر در میان بگذارند.

با خرید سرور تیم اسپیک، هماهنگی‌ها و ساماندهی لازم برای بازی‌های خود را فراهم آورده و لذت بازی آنلاین را برای خود و دوستانتان چند برابر می‌کنید.

تاپ میکس گیم از سال 1398 ارائه‌دهنده خدمات مختلفی از جمله سرورهای مجازی، هاست‌های پرسرعت NVME فرکانس بالا، سرور تیم اسپیک، سرورهای کانتر استریک (کانتر 1.6 و سی اس گو)، هاست دانلود و هاست اختصاصی در حوزه وب است. رضایت کاربران از کیفیت سرویس‌های ارائه‌شده، بالاترین افتخار برای ما است.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندید حتما امتیاز دهید!
Rate this post
نوشته های مرتبط