هنگام انتخاب تختخواب کودک به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • 3 دی 1401
  • 0 نظر
  • admin

بدون شک انتخاب مناسب ترین تختخواب کودک آسان نیست. هنگام انتخاب تختخواب کودک ، عوامل زیادی باید در نظر گرفته شود. ما در این مقاله به طور مفصل توضیح داده ایم که تختخواب کودک چگونه باید باشد ، از سطح خواب گرفته تا ویژگی تنفس ، از سهولت استفاده تا معیارهای سلامتی. پس با ما همراه باشید.

ویژگی های مهمی که تخنتخواب کودک باید داشته باشد

در انتخاب تختخواب کودک قطعاً باید به برخی از ویژگی های محصول توجه کنید. در ادامه به این ویژگی ها می پردازیم.

پیشنهاد:
قیمت 30 مدل بالش بارداری کاربردی و ارزان + خرید

سطح خواب و قابلیت تنفس – این دو ویژگی برای ایمنی هنگام انتخاب تختخواب کودک اهمیت ویژه ای دارد. تخت نوزاد شما باید چارچوب محکمی داشته باشد تا به طور تصادفی توسط پهلوها به هم نیفتد و آسیب نبیند.

کناره های تختخواب – یک تختخواب کودک باید دارای دیوارهای کناری مشبک یا تخته های چوبی باشد تا از صورت کودک هنگام استراحت محافظت کند. فاصله تخته های چوبی نیز باید مطلوب باشد. نباید آنقدر پهن باشد که سر نوزاد شما از آن عبور کند.

قابلیت حمل – اگر با خانواده خود زیاد سفر می کنید یا هر از چندگاهی با اقوام خود اقامت می کنید ، به خاطر داشته باشید که گهواره قابل حمل که بتوان آن را به راحتی جدا کرد مناسب ترین تختخواب کودک برای شماست. این واقعاً یک مزیت بزرگ است که می توان آن را به راحتی تا کرد و در صورت لزوم بیرون آورد و به راحتی حمل نمود.

اگر قصد دارید تختخواب کودک را از داخل اتاق به اتاق دیگر منتقل کنید بهتر است از تختخواب چرخ دار استفاده کنید. چرخ ها می توانند تفاوت بزرگی از نظر سهولت حرکت ایجاد کنند. در این میان ، اجازه دهید به این نکته نیز اشاره کنم که به دلایل ایمنی ، مطمئن شوید که چرخ های تخت کودک ثابت بوده و سیستم ترمز نیز داشته باشد.

اندازه و وزن – اگر در یک خانه کوچک زندگی می کنید یا اگر اتاق خواب کودک شما کوچک است ، اندازه تختخواب کودک بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

تشک – اغلب تختخواب کودک با تشک آن فروخته می شود. از این رو باید مطمئن شوید که تشکی که استفاده شده برای سلامت و ایمنی کودک شما مناسب باشد. دقت کنید که تشک تختخواب کودک بسیار نازک یا خیلی سفت نباشد. یک تشک تختخواب کودک باید کمتر از 1 اینچ (2.54 سانتی متر) باشد.

تشک باید متناسب با اندازه تختخواب باشد و هیچ فضایی در کناره های تخت کودک باقی نگذارد. باید محکم باشد تا دهان و بینی نوزاد شما را نبندد و نباید سقوط کند.

منسوجات تختخواب – نه فقط تشک بلکه محصولات نساجی مانند محافظ لبه ، پشه بند ، بالش نیز به همراه تختخواب کودک به فروش می رسد. این موارد گاهی نیاز به هزینه اضافی دارند ، گاهی اوقات در قیمت تختخواب کودک گنجانده شده است.

شما می توانید از پشه بند برای حفظ لذت خواب نوزاد و محافظت از آن در برابر آفات استفاده کنید. محافظ لبه تخت از برخورد کودک به آن جلوگیری می کند ؛ مخصوصاً در تختخواب هایی با کناره های چوبی.

تنظیم عمق – یکی از مهمترین ویژگی ها برای ایمنی نوزاد شما و سلامت کمر اوست. ما به شما توصیه می کنیم یک تختخواب کودک با قابلیت تنظیم عمق بخرید تا بتوانید کودک خود را که وزنش روز به روز افزایش می یابد ، به راحتی از تخت خارج کنید.

علاوه بر این ، هنگامی که نوزاد می تواند به تنهایی بنشیند یا بایستد ، تنظیم عمق اهمیت زیادی دارد تا از تختخواب کودک بیرون نیفتد.

کیف حمل – اگر قرار است با کودک خود به دفعات سفر کنید باید کیف حمل داشته باشید تا بتوانید گهواره تا شده را به راحتی حمل نمایید. زیرا کیف حمل ، راحتی را برای شما فراهم می کند و به شما امکان می دهد گهواره را به صورت تمیز حمل کنید.

شست و شوی قسمت پارچه ای – یکی از مهمترین مسائل مادران رشد نوزادانشان در محیطی تمیز است. اطمینان از پاکیزگی نوزاد در ماه های اول ، حتی در سال های اول ، کار آسانی نیست.

احتمالاً کودک شما هر از گاهی استفراغ می کند و نیز مدفوع از پوشک اش سرازیر می شود. به همین دلیل است که تختخواب هایی که قسمت پارچه ای آنها قابل شست و شو است بسیار مفید هستند.

استاندارد پارچه و رنگ – در سالهای اخیر تقریباً هر مادری نگران این بوده است که آیا هر محصولی که برای نوزاد خود می خرد برای سلامت نوزادش مناسب است یا خیر. آیا در این محصول مواد شیمیایی مضر برای سلامتی نوزاد من وجود دارد؟ در این مورد بهتر است به علامت استانداردهای پارچه بر معمولا بر کنار ان درج می شود توجه کنید.

مدت زمان استفاده – مدت زمان استفاده با توجه به انواع تختخواب کودک کاملاً متغیر است. برخی از تختخواب ها فقط تا 4 ماهگی کودک و برخی تا 6 ماهه قابل استفاده هستند. برخی از تختخواب ها را می توان تا 2 سالگی ، 3 سالگی و حتی 4 سالگی استفاده کرد. خوب ، پس چگونه طول عمر تختخواب کودک تغییر می کند؟

اول از همه ، ظرفیت حمل یکی از مهمترین عوامل است. در هنگام خرید محصول به ظرفیت تختخوواب کودک دقت کنید. برخی تختخواب ها ظرفیت حمل 8 تا 10 کیلوگرم  و بعضی ظرفیت حمل تا 25 تا 30 کیلوگرم را دارند.

عامل دیگر عمق تخت است. برخی از تختخواب های کودک دارای تنظیمات عمق چندگانه هستند که با بزرگ شدن کودک می توان آن را عمیق تر گرفت. بنابراین ، وقتی کودک بچرخد ، صاف شود یا حتی بلند شود ، خطرناک نیست.

لیست محصولات منتخب سایت بوم اسپورت برای این نوشته

قیمت تختخواب کودک مدل FH291

طراحی شده برای

پسران و دختران

جنس روکش

ملامینه

سایر توضیحات

تخت نوزادی. ساده و کاربردی

قیمت تختخواب کودک مدل بتمن

 

  • مناسب برای
    دختران و پسران
  • عرض
    115 سانتی متر
  • طول
    260 سانتی متر
  • ارتفاع
    45 سانتی متر
  • وزن
    50 کیلوگرم
  • جنس فریم
    نئوپان
  • وزن قابل تحمل
    100 کیلوگرم

 

قیمت تختخواب کودک مدل A-18 سایز 80×130 سانتی متر

طول

۱۳۰ سانتی‌متر

عرض

۸۰ سانتی‌متر

ارتفاع

۷۸ سانتی‌متر

وزن

۲۵ کیلوگرم

ظرفیت وزنی

۱۵۰

قیمت تختخواب کودک مدل ماشین

طول

۲۳۵ سانتی‌متر

عرض

۱۱۰ سانتی‌متر

ارتفاع

۴۵ سانتی‌متر

ظرفیت وزنی

۲۰۰

جنس فریم

نئوپان

قیمت تخت خواب کودک طرح قلبی مدل فروزن

  • مناسب برای
    دختران
  • عرض
    104 سانتی متر
  • طول
    196 سانتی متر
  • ارتفاع
    41 سانتی متر
  • وزن
    36 کیلوگرم
  • جنس فریم
    چوب
  • وزن قابل تحمل
    50 کیلوگرم

قیمت سرویس خواب 4 تکه نوزاد طرح خرسی

شامل

تشک

بالش

قنداق

پتو

ابعاد تشک

۹۴*۷۳

وزن تشک

۲۷۰

ابعاد پتو

۷۴*۷۴

قیمت تختخواب کودک مدل JEEP_Z4

طول

۱۵۰ سانتی‌متر

عرض

۸۵ سانتی‌متر

ارتفاع

۶۲ سانتی‌متر

وزن

۱۵ کیلوگرم

خرید سرویس خواب 3 تکه نوزاد طرح خالدار

  • تعداد
    سه تکه
  • مشتمل بر
    تشک , بالش , پتو
  • سایر توضیحات
    ابعاد تشک 5x62x78
  • ابعاد پتو 88x73x1.5
  • ابعاد بالش 40x30x5
  • پارچه ترک با کیفیت فوق العاده بالا و بسیار لطیف
  • الیاف ضدحساسیت

خرید تختخواب کودک اعیان مدل FH290

طول

۱۸۰ سانتی‌متر

عرض

۹۰ سانتی‌متر

ارتفاع

۱۲۰ سانتی‌متر

وزن

۱۰۰ کیلوگرم

قیمت تخت کنار مادر مدل نیلو

طول

۱۳۰ سانتی‌متر

عرض

۸۵ سانتی‌متر

ارتفاع

۱۰۵ سانتی‌متر

وزن

۲۰۰۰۰ کیلوگرم

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)
نوشته های مرتبط