نقش اسباب بازی ها در رشد ذهنی و حرکتی کودک

  • 26 دی 1401
  • 0 نظر
  • admin

اگرچه بازی کردن اغلب فقط سرگرمی تعریف می شود ، اما در واقع نقش بسیار مهمی در رشد کودک شما دارد. علاوه بر رشد حرکتی آنها ، بر جنبه های ذهنی ، احساسی و اجتماعی کودک نیز تأثیر مثبت می گذارد. انتخاب اسباب بازی های مناسب برای او نیز به همان اندازه مهم است. در این مقاله به نقش اسباب بازی ها در رشد ذهنی و حرکتی کودک می پردازیم.

به جای اسباب بازی هایی که هوش و توجه را تقویت می کنند ، باید اسباب بازی هایی که به کودک لذت می بخشد ، اضطراب آنها را از بین برده و به آنها کمک می کند تا بین 3 تا 6 سالگی تخیلات خود را توسعه دهند ، انتخاب شوند.

پیشنهاد:
خرید 30 مدل ست آشپزخانه اسباب بازی برای بچه ها با قیمت مناسب + کیفیت عالی

اهمیت اسباب بازی برای رشد نوزادان چیست؟

هر سنی انتخاب متفاوتی از اسباب بازی دارد. اهمیت اصلی اسباب بازی این است که به عنوان یک واسطه در رابطه ما با زندگی عمل می کند. به عنوان مثال ، هنگامی که مادر اتاق دیگری است و یا در خانه نیست ، یک کودک کوچک می تواند یک شی ثابت مانند عروسک یا ماشین را جایگزین کند.

همچنین اسباب بازی به کودک کمک می کند تا روابط خود را ایجاد کند. تبادل اسباب بازی و گاهی حتی دعوا بین کودکان مانند تمرین برای همه اتفاقاتی است که می تواند در زندگی واقعی رخ دهد.

هنگام انتخاب اسباب بازی باید به چه ویژگی هایی توجه کرد؟

امروزه والدین در زمینه اسباب بازی با تنوع زیادی روبرو هستند. محصولاتی مانند اسباب بازی ها و ست های تقویت هوش در فروشگاه های اسباب بازی موجود است.

ممکن است محصولات خوبی در بین آنها وجود داشته باشد ، اما نیازی به چنین تنوع اسباب بازی برای توسعه هوش نیست. این وضعیتی است که در نتیجه پمپاژ فرهنگ مصرف رخ می دهد.

اسباب بازی های کلاسیک و ساده نیز عملکرد بهبود هوش را دارند. خانواده های تحصیلکرده و شاغل نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری نشان می دهند و تمایل بیشتری به خرید اسباب بازی هایی دارند که ادعا می شود به منظور انجام کار برای فرزندان خود ، نه اینکه چیزها را “از دست بدهند” اسباب بازی هایی را که ادعا می شود دارای هوش هستند ، خریداری می کنند.

تولیدکنندگان نیز از این حساسیت والدین سوء استفاده می کنند. معیارهای اصلی هنگام انتخاب اسباب بازی باید متناسب با سن کنونی کودک باشد. وقتی این گروه های سنی را بررسی کنیم ، این موضوع بهتر درک می شود. 

با بچه های خود بازی کنید

برای رشد عاطفی و شناختی نوزاد بسیار مفید و مهم است که نوزاد با والدین خود روی فرش بچرخد ، حتی با قلم و کاغذ بازی کند ، چیزی بکشد و با هم وقت بگذراند. برای این منظور ، نیازی به استفاده از اسباب بازی ها و محصولات با طراحی خاص و گران قیمت نیست.

به ویژه در دوره پیش دبستانی ، بازی هایی که تخیل کودکان را در سنین 1 تا 6 سالگی تقویت می کند ، باید انجام شود. پس از شروع مدرسه ، کودکان در معرض بازی های تقویت هوش قرار می گیرند.

انتخاب اسباب بازی

0 تا 3 ماه

از آنجایی که 0 تا 3 ماهگی دوره پیش از زبان است ، صدای جغجغه ای که صداهای موزون تری تولید می کند ، موبایل های رنگارنگ که به طور موزون حرکت می کنند ، اسباب بازی های مخمل دار کافی اهستند.

3 تا 6 ماه

بین 3 تا 6 ماه ، همه چیز پیچیده تر می شود. آنها وارد دوره ای می شوند که ما آن را ثبات تداوم می نامیم. دوره 0 تا 12 ماهه را “دوره دهانی” نیز می نامند. در این دوره آنها همه چیز را از طریق دهان درک می کنند.

دهان نه تنها به عنوان محلی برای غذا خوردن ، بلکه به عنوان ایستگاهی عمل می کند که در آن تمام روابط مربوط به زندگی خود را برقرار می کنند. آنها سعی می کنند با آوردن همه اشیاء به دهان و لمس زبان و لب آنها شدت آن را احساس کنند.

کودکان همچنین بوی آن جسم را می دهند. به همین دلیل ، اسباب بازی هایی که حاوی رنگ های مضر نیستند و در برابر خطر بلعیدن خیلی کوچک نیستند ، باید انتخاب شوند. یکی دیگر از عملکردهای اساسی اسباب بازی ها لذت بخشیدن است. اسباب بازی هایی که بتوانند این عملکردها را انجام دهند باید انتخاب شوند.

6 تا 12 ماه

رشد زبان با رشد کودک صورت می گیرد. در این دوره ، زبان نیز در بازی ها گنجانده شده است. نوزادان در این دوره به شیوه خود شروع به صحبت و ایجاد صدا با اسباب بازی می کنند.

همچنین این دوره برای والدین یک میدان عظیم رصد است. دوره مورد بحث دوره ای است که کودک هم مهارت های زبانی را توسعه می دهد و هم تقلید می کند. بنابراین اسباب بازی ها و کتاب هایی را انتخاب کنید که موسیقی پخش کرده و یا صحبت می کنند.

 

لیست محصولات منتخب سایت بوم اسپورت برای این نوشته

قیمت اسباب بازی سوپر مارکت مدل 703 به همراه چرخ خرید

ابعاد کالا

۷۱۰x۶۱۰x۱۴۰ میلی‌متر

وزن

۲۳۰۰ گرم

سبک بازی

صندوق فروشگاه

قیمت اسباب بازی ابزار مدل ABA2020

ابعاد کالا

۲۸۰x۱۳۰x۱۰ میلی‌متر

وزن

۹۸ گرم

قیمت اسباب بازی کشتی موزیکال مدل چراغ و آبشار دار

 

  • ابعاد
    20x10x15 سانتی متر
  • وزن
    540 گرم
  • ابعاد بسته بندی
    21x15x13 سانتی متر
  • نمونه واقعی
    ندارد
  • باتری
    ندارد

 

قیمتاسباب بازی مدل پمپ بنزین

ابعاد کالا

۴۰۰x۲۲۰x۷۰۰ میلی‌متر

وزن

۱۴۵۰ گرم

اقلام همراه

کارت عابر بانک ، برچسب اضافه

قیمت اسباب بازی موزیکال اردک هیلی مدل 828

 

  • ابعاد
    150*200 میلی‌متر
  • وزن
    420 گرم
  • ابعاد بسته بندی
    200*280*150 میلی‌متر
  • وزن بسته بندی
    529 گرم
  • جنسیت
    مذکر
  • جنس
    پلاستیک سخت

 

قیمت عروسک موزیکال مدل Angel Girl

ابعاد کالا

۲۴۰×۱۵۰×۱۵۰ میلی‌متر

وزن

۳۲۰ گرم

جنس

پلاستیک

نوع سختی جنس

سخت

قیمت اسباب بازی سینک ظرفشویی مدل KITCHEN SINK 1

ابعاد کالا

۴۰۰x۲۸۰x۱۱۰ میلی‌متر

وزن

۹۵۰ گرم

سبک بازی

وسایل آشپزخانه

نظافت

وسایل خاله‌بازی

قیمت ست اسباب بازی آشپزخانه بیبی بورن مدل BARBIE KITCHEN

ابعاد کالا

۶۱۰x۹۰x۷۲۰ میلی‌متر

وزن

۲۵۰۰ گرم

سبک بازی

وسایل آشپزخانه

آشپزی

نظافت

وسایل خاله‌بازی

قیمت اسباب بازی مدل عروسک کاکتوس موزیکال سخنگو

ابعاد کالا

میلی‌متر

وزن

گرم

قیمت اسباب بازی دستگاه کارتخوان مدل 1320

ابعاد کالا

۲۲۰x۲۲۰x۱۵۰ میلی‌متر

وزن

۱۰۰ گرم

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)
نوشته های مرتبط