کفش نوزاد باید چگونه باشد؟

  • 28 آذر 1401
  • 0 نظر
  • admin

کفش محصولی است که از ارتوپدی نوزاد حمایت می کند و باید به درستی انتخاب شود. بدن نوزاد به سرعت در حال تغییر و تکامل است و به کفشی نیاز دارد که با شروع راه رفتن ، قدم های او را محکم بر روی زمین قرار دهد. چگونه کفش نوزاد را انتخاب کنیم؟ ما در این مقاله پاسخ این سوال را می دهیم تا انتخاب خود را آسان تر کنید. با ما همراه باشید.

چه زمانی نوزادان می توانند کفش بپوشند؟

قبل از اینکه کودک بتواند راه رفتن را تمرین کند ، فقط باید پاهای او را با جوراب محافظت کنید. با این حال ، هنگامی که او اولین قدم های خود را بر می دارد و شروع به ایستادن روی دو پای خود می کند ، به یک کفش احتیاج دارد.

پیشنهاد:
نکات لازم برای آگاهی از دندان درآوردن نوزاد

متخصصان توصیه می کنند که بهتر است کودک تا آنجا که ممکن است در تمرینات پیاده روی در خانه پابرهنه باشد. به عبارت دیگر ، این فرآیند از حدود 1 سالگی شروع می شود. بنابراین محصولاتی که به عنوان کفش نوزاد 6 ماهه خریداری می کنید ، فقط می تواند یک اکسسوری برای نوزاد شما باشد.

کفش های مرحله اول چگونه باید باشند؟

1. باید اندازه مناسب باشد

نوزاد شما نمی تواند به شما بگوید که پاشنه کفش در حال ضربه زدن است یا کفش برای او بزرگ است ، بنابراین باید آن را به طور کامل بررسی کنید. بنابراین چگونه این کار را انجام می دهید؟

آزمایش طول- فاصله بین انگشت شست نوزاد و پنجه کفش را با فشار دادن جلوی کفش بررسی کنید. انگشت شست کودک شما نه باید باز شود و نه از نوک کفش خیلی دور باشد. فاصله نیم اینچی ایده آل خواهد بود.

آزمایش عرض- در حالی که نوزاد کفش پوشیده است ، با فشار دادن کناره های کفش با دست ، موقعیت انگشتان پا را مشخص کنید. مانند آزمایش طول ، پا نباید به لبه ها فشار بیاورد.

تست پاشنه پا مچ پای نوزاد را بگیرید و پای او را در کفش بالا و پایین ببرید. اگر پای کودک آزادانه حرکت می کند اما کفش از آن جدا نمی شود ، شما کفشی با اندازه ایده آل را انتخاب کرده اید. اگر پا اصلاً در کفش بازی نمی کند یا هنگام بازی از کفش بیرون می آید ، این کفش از نظر اندازه انتخاب درستی نیست.

اگر با توجه به این مراحل تعیین اندازه کفش کودک را انجام دهید ، محصولی که انتخاب می کنید به احتمال زیاد مزاحم پای کوچولوی شما نخواهد شد.

2. باید سبک باشد

کودک در حال راه رفتن تکان می خورد و با افتادن در یک اختلال کوچک در خطر است. با یک کفش سنگین ، این کار سخت برای او سخت تر می شود. به همین دلیل است که شما باید یک کفش سبک انتخاب کنید تا کار شما راحت تر شده و از تلاش بی مورد جلوگیری گردد.

3. باید انعطاف پذیر باشد

کفشی که کفی بسیار سفت دارد ، باعث می شود که پا خم نشود ، تحرک نوزاد را محدود می کند و به سیستم اسکلتی و عضلانی آسیب می رساند. نوک انگشت کفش قدم اول باید بتواند حداقل 40 درجه خم شود. بنابراین ، هنگام خرید ، خم شوید و انعطاف پذیری کفش را اندازه بگیرید.

4. باید پایه ای بدون لغزش داشته باشد

با استفاده از کفش های ضد لغزش ، خطرات لغزش و افتادن را به حداقل می رسانید.

5. باید مقرون به صرفه باشد

نوزاد در حال رشد سریع از اولین کفش خود برای مدت زمان بسیار کوتاهی استفاده می کند. ممکن است نیازی به صرف پول در این مدت کوتاه نباشد. همچنین قیمت بالا همیشه شاخص کیفیت نیست.

6. باید تا آنجا که ممکن است مخملی باشد

با بندهای کفش خود را اذیت نکنید ، آنهایی را که کاربردی هستند انتخاب کنید.

کودک نوپا چگونه باید کفش بپوشد؟

شما برای خرید آن کفش های دوست داشتنی برای پیاده روی کودک خود عجله دارید ، اما بهترین کفش برای نوزاد شما کفش های شیک و زیبا نیست ، بلکه کفش های کاربردی است.

مهمترین عامل برای کفش پیاده روی کودک انتخاب سایز مناسب است. شما می توانید تمام گام هایی را که هنگام انتخاب سایز کفش های اولین قدم برای نوزاد خود برداشته اید در این کفش اعمال کنید. جدا از آن ، ما چند نکته دیگر را به شما ارائه می دهیم.

با جوراب چک کنید- کودک شما این کفش ها را با جوراب هایی با ضخامت و طول های مختلف می پوشد. بنابراین ، اگر او کفش را با جوراب امتحان کند و مشکلی مانند فشار یا ضربه نبیند ، آن کفش اندازه مناسب اوست.

پای نوزاد خود را بررسی کنید- وقتی کودک کفش پوشید او را وادار به راه رفتن کنید. بررسی کنید که آیا در مراحل راه رفتن او چیز عجیبی وجود دارد ، آیا کفش های او از پایش جدا می شوند یا خیر. هنگام انتخاب کفش برای کودکان نوپا توجه به این موضوع بسیار مهم است ، زیرا آنها در ابتدا نمی توانند با دقت راه بروند.

باید به موادی که کفش از آن ساخته شده توجه کنید. شما باید از موادی مانند لاستیک و پلاستیک که مانع از تنفس یا می شود ، خودداری کنید. انتخاب کفش هایی که گردش هوا را تأمین کنند مفیدتر خواهد بود. مشکلات جدی مانند قارچ و بو پای نوزاد شما را تهدید می کنند.

قابلیت ارتجاعی مهم است ، اما با سن 3 سالگی ، باید کفش هایی با کفی محکم تر و تکیه گاه برای پا انتخاب کنید.

لیست محصولات منتخب سایت بوم اسپورت برای این نوشته

قیمت کفش نوزادی مدل خرسی

جنس رویه

چرم مصنوعی

نحوه بسته شدن کفش

کشی

قیمت کفش نوزادی مدل ژیکالو

جنس رویه

پارچه

نحوه بسته شدن کفش

بندی

قیمت بوت نوزادی دخترانه کول کلاب طرح جغد مدل 11111

جنس

پلی استر

نحوه بسته شدن کفش

چسبی

مورد استفاده

اسپرت

روزمره

اداری و رسمی

مهمانی

قیمت کفش نوزادی مدل Unicorn

جنس رویه

چرم مصنوعی

نحوه بسته شدن کفش

چسبی

قیمت کفش نوزادی لوپیلو مدل Ft543

جنس رویه

مواد مصنوعی

پارچه

نحوه بسته شدن کفش

زیپی

جزئیات

کفشها نرم و راحت و ضد لغزش پوشیدن و در آوردنش آسان است

قیمت پاپوش نوزادی مادرکر مدل 008

جنس رویه

مواد مصنوعی

پارچه

نحوه بسته شدن کفش

بندی

کشور تولید کننده

انگلستان

قیمت کفش نوزادی دخترانه کول کلاب مدل گلدار

جنس رویه

چرم مصنوعی

نحوه بسته شدن کفش

چسبی

قیمت پاپوش نوزادی مدل رونیا کد 1053رنگ سبز

جنس رویه

پارچه

نحوه بسته شدن کفش

یکسره

جزئیات

کفی دارد . گل روی آن با چسب حرارتی تعبیه شده است.

قیمت کفش راحتی نوزاد نسیم مدل 69

جنس

چرم مصنوعی

جنس زیره

پلی اورتان

نحوه بسته شدن کفش

کشی

قیمت کفش راحتی نوزادی مدل بافت-AMR213

جنس

نخ

پلی اورتان

نحوه بسته شدن کفش

کشی

یکسره

جزئیات

 این محصول مناسب پای نوزاد تا سن سه سال می باشد.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)
نوشته های مرتبط